תיק הוצאה לפועל – מתי וכיצד אפשר לפתוח אותו

לצערנו הרב, אחד המקרים השכיחים ביותר אליהם מגיעים תיקי גירושין לא פעם, זה תיק הוצאה לפועל. מדובר במקרים שכיחים שמתרחשים לא פעם כאשר הגבר איננו משלם מזונות אישה או לילדים שלו ואז יש זכות מלאה לאישה לפנות אל עורך דין במטרה שיפנה להוצאה לפועל בבקשה לפתוח שם תיק לגרוש שלה.

מדובר על מקרים שכיחים, כאמור, במצבים של תהליכי גירושין אך לא רק במקרים כאלה כמובן. בכל מצב בו אדם לא משלם את חובותיו, רשאי הנושה לפנות אל הוצאה לפועל בדרישה לפתוח תיק, אלא אם מדובר בעסק או בסיטואציה משפטית אחרת ואז יש לפעול בדרכים שונות.

הרעיון של תיק בהוצאה לפועל הוא, למנוע מצב בו אדם לא ישלם את חובותיו אך ימשיך להתנהל בצורה כלכלית רגילה. כלומר, מצב בו אדם לא ישלם את החוב שלו כלפי גורם מסוים, למשל, מזונות אישה או מזונות ילדים, אך כן ימשיך לנהל חשבון בנק וכן ימשיך להוציא כספים על דברים אחרים, בעוד אישתו לשעבר וילדיו מתקשים לקיים אורח חיים סביר, בגלל החובות שלו כלפיהם.

במקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל, מה שקורה בעצם זה שנמנעים ממנו זכויות כלכליות שונות, בין אם זה החזקת חשבון בנק, כרטיס אשראי, ואפילו מעבר לכך, כאשר המטרה היא שהוא יגיע להסדר כלכלי מתאים בשביל לשלם את חובותיו, וברגע שזה יקרה, אז הוא יוכל לחזור לתפקוד כלכלי רגיל. צריך לומר, המצב הזה אומנם שכיח לצערנו, אך לא פשוט בהכרח להגיע אליו, שכן תמיד אפשר לערער ותמיד אפשר לפעול בדרכים שונות בשביל להימנע מכך.

כיצד פותחים תיק בהוצאה לפועל

כאמור יש לפנות לעורך דין שמתמחה בנושא, הוא ידאג לפנות לרשות להוצאה לפועל שם ידאגו לפתוח תיק, ולפעול בדרכים שונות לתשלום החוב מצידו. זה יכול להיות דרך עיקול של נכסים או חפצים וזה יכול להיות דרך עיקול הכספים שנמצאים בחשבון הבנק שלו או בכל דרך אחרת.

בכל מקרה, במידה והוא מגיע להסדר, הרי שהתיק ייסגר ברגע שהוא יחזיר את החוב.