צוואות הדדיות - מה זה בדיוק וכיצד אפשר לעשות את זה

כל אדם זכאי להחליט מה להוריש ולמי להוריש. בדרך כלל, מרבית האנשים, באופן טבעי, בוחרים להוריש את רכושם, כספם ונכסיהם לבני משפחתם, בין אם זה בן או בת זוג ובין אם זה ילדיהם. לשם כך הם כותבים צוואה. מי שלא כותב צוואה ומותיר את הירושה שלו פתוחה לכאורה, בעצם מחליט בכך שכל מה שהוא מוריש יועבר לבן או בת הזוג ולילדים שלו באופן אוטומטי.

יש מקרים בהם בני זוג מחליטים לבצע צוואה הדדית. הרעיון על פי חוק הירושה הוא, שבני הזוג מחליטים להוריש אחד לשני את רכושם, כספם ונכסיהם באופן הדדי. כך, אם נניח, בן הזוג מסתלק ראשון מהעולם, אז באופן אוטומטי הכל עובר לבת הזוג שלו ולהיפך. כלומר, אין פה שאלה כיצד לחלק את הירושה, אין פה גם נגיעה של הילדים לדבר. בצוואה הדדית, הכל עובר אוטומטית לבן או בת הזוג.

מן הסתם, לפני שאלה יסתלקו מן העולם, הם יוכלו להחליט כיצד לחלק את הירושה שלהם, בין אם זה בקרב הילדים, הנכדים או כל גורם אחר, על פי רצונם.

צריך לומר, שכפי שכל בן או בת זוג יכולים להחליט על צוואה הדדית, כך הם יכולים לבטל אותה. העניין הוא, שזה דורש מהם ליידע את הצד השני שהם ביטלו את הצוואה. למשל, אם שני בני זוג החליטו בעת שהם חיו ביחד על צוואה הדדית ואז הם החליטו להתגרש, הרי שהם יכולים לבטל את הצוואה, אך הם חייבים לדווח על כך אחד לשני, בשביל שלא יווצר מצב שמצד אחד תהיה צוואה כזו ומצד שני לא.

כיצד כותבים צוואה הדדית

ברמת העיקרון זה לא שונה מכתיבת צוואה רגילה, פונים אל עורך דין לענייני משפחה, עורך דין שמתמחה בכך, ביחד עם שני עדים שאינם קשורים לצוואה (קרי, זה לא יכול להיות בן או בת הזוג), כותבים את הצוואה, חותמים עליה ומשאירים אותה אצל עורך דין, אשר יפתח את המכתב כשתגיע השעה ואז יהיה אפשר לקיים את הכתוב בו.